ViaToll – jakie konto wybrać?

System viaTOLL to bardzo duże ułatwienie na polskich drogach, dzięki któremu szybciej i łatwiej można uiścić opłaty za przejazd drogami płatnymi. Obowiązek korzystania z niego mają samochody ciężarowe i inne pojazdy ważące powyżej 3,5 tony, a także autobusy i autokary, bez kryterium wagowego. Każda firma transportowa musi założyć konto użytkownika, na którym zapisane będą wszystkie jej pojazdy. Kontem tym zarządzać można przez internet, aplikację mobilną albo w Punktach Obsługi Klienta. Na koncie znaleźć można także informacje o trasach pojazdów, zapłacie za przejazdy, wybranych metodach i kanałach komunikacji. Dzięki temu wszystkie potrzebne informacje znajdują się w jednym miejscu, co jest szybkie i wygodne, szczególnie dla właściciela przedsiębiorstwa.

Konto pre-pay i post-pay – czym się różnią?

Wybrać można jedno z dwóch rodzajów kont: przedpłacone (pre-pay) i odroczoną płatnością (post-pay). W zależności od własnych możliwości, rodzaju firmy i ilości pojazdów, wybór należy przemyśleć. Konta te różnią się nie tylko czasem płatności, ale także miejscem zawarcia umowy.

Konto post-pay to najlepsze wyjście dla firmy, która dysponuje dużą flotą i która woli rozliczać się po przejechaniu konkretnych dróg przez konkretne samochody. Polega ono na ustaleniu w umowie terminu rozliczeniowego – kiedy on upłynie, sumowane są wszystkie opłaty, a firma ma 14 dni od wystawienia noty obciążeniowej na zapłatę. Taką umowę zawrzeć można zarówno w Punktach Obsługi Klienta, jak i za pośrednictwem niektórych z dostawców kart flotowych (np. BZA CARD, Eurowag, PKN Orlen, Routex czy UTA). Wysokość kaucji za viaBOX wynosi 120 zł i jest taka sama, jak w przypadku konta drugiego rodzaju. Istotny jest fakt, że konto z odroczoną płatnością wymaga zabezpieczenia finansowego, którym może być np. gwarancja bankowa czy finansowa. Umowa może być wypowiedziana przez obie strony (pisemnie, obowiązuje okres wypowiedzenia – 2 miesiące) lub przez operatora systemu, jeśli użytkownik łamie warunki umowy.

Konto przedpłacone polega na uzupełnieniu swojego konta odpowiednią ilością środków pieniężnych, a następnie korzystaniu z nich podczas wypożyczania viaBOXU i przejazdu drogami płatnymi. Na koncie zawsze musi się znajdować wystarczająca ilość pieniędzy, jednak nie może być ona wyższa niż 1000 zł (kwota może być mnożona przez ilość pojazdów konta). Taką umowę zawrzeć można wyłącznie w Punkcie Obsługi Klienta lub w Punkcie Dystrybucji. Wypowiedzenie umowy odbywa się w trybie natychmiastowym, nie ma okresu wypowiedzenia.

Jak płacić?

Także formy płatności mogą różnić się w zależności od wybranej formy konta, a także od tego, za co firma płaci (doładowanie konta, viaBOX, opłacenie noty obciążeniowej). Oferowane metody płatności to płatność kartą debetową lub kredytową, doładowanie konta w Punkcie Obsługi Klienta, doładowanie konta przez internet lub aplikację mobilną, płatność kartami flotowymi. Większość z nich jednak jest dostępna w obu wariantach (np. karty kredytowe i debetowe). Aby poznać dokładne informacje, warto zajrzeć na stronę internetową viaTOLL, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *