Procesy zlecane firmom trzecim

Uświadomienie sobie, jak skomplikowane i wieloetapowe jest projektowanie i realizowanie zleceń transportowych, wymaga odpowiedniej wiedzy z zakresu konstrukcji procesów logistycznych. Te nie są proste do synchronicznego zarządzania przez człowieka pozbawionego nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych, więc praktycznie wszystkie firmy transportowe muszą dzisiaj bardzo dużo inwestować nie tylko w oprogramowanie i komputery, ale chociażby własną serwerownie. Na bieżąco opracowuje się bowiem tysiące danych spływających przez Internet i inne łącza satelitarne czy GPS dane niezbędne do nadzorowania przebiegu konkretnych procesów. Niektóre firmy – przykładowo apteki czy sklepy z żywnością dla zwierząt – mogą wykorzystywać firmy zewnętrzne funkcjonujące w sektorze transportu i logistyki. Nawet codzienne wizyty kuriera czy innego pracownika firmy transportowej, wypełnianie dokumentów przewozu czy odbioru i płacenie każdorazowo za ich realizację – nie jest tak kłopotliwe, jak zainwestowanie we własny dział logistyczny.

Korzystanie z pomocy

Korzystnie z usług firm zewnętrznych w zakresie koordynowania własnych procesów logistycznych nie jest niczym dziwnym i na rynku w takiej formule funkcjonuje wyjątkowo wielu przedsiębiorców, świadomych swoich własnych ograniczeń w zakresie realizowania zadań transportowych. Nikogo już dzisiaj nie dziwi, że korzystanie z pomocy firm posiadających odpowiednie samochody i pracowników doświadczonych w przewożeniu nawet bardzo specjalistycznego i ponadnormatywnego ładunku. Ostatecznie koszty takiego działania nie są znacznie wyższe, niż samodzielne koordynowanie wszystkich działań i budowanie zapleczach technologicznego czy kupno specjalistycznych samochodów. Gwarantują natomiast bezpieczeństwo i poziom realizacji satysfakcjonujący nie tylko samą firmę, ale także jej kontrahentów, którzy ostatecznie nie patrzą na to, od kogo odbierają przesyłkę, tylko czy mają ją na czas i zostaje dostarczona w profesjonalny sposób. Lepiej więc na początku budowania swojej przygody biznesowej i pozyskiwania klientów nie zrażać ich do siebie jakimikolwiek problemami z dostawą i zlecić realizację tych kluczowych zleceń transportowych podwykonawcy.

Pewność i profesjonalizm na rynku

Zapewnienie wszystkim podmiotom rywalizującym na rynku turystycznym odpowiedniego poziomu konkurencyjności i innowacyjności wymaga wielkich środków finansowych. Walka w świecie transportu i logistyki jest więc zacięta i opiera się przede wszystkim na sporym kapitale. Zaufanie kontrahentów zlecających kolejne procesy logistyczne takim globalnym marom jak kurierskie przedsiębiorstwa, to podstawa w tym biznesie. Jakiekolwiek zawiedzenie tego zaufania niemal z miejsca wiąże się z utratą klienta na rzecz niedawnego konkurenta. Zadowolenie z wykonanej usługi to już za mało – usługa ta musi być jak najbardziej profesjonalna, a więc wymaga to nie tylko inwestycji we flotę pojazdów, ale również odpowiedniego podejścia do personelu i kadry. Ostatecznie to kierowcy i osoby odpowiedzialne za nadzorowanie ich codziennej ciężkiej pracy odpowiadają za ostateczny sukces lub porażkę w tej branży. Niedocenianie pracowników sektora transportowego to grzech.

Więcej o zarządzaniu i TMS przeczytasz na firetms.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *